Ebben a megszokottnál kissé rövidebb, de annál tartalmasabb interjúban újabb érveket olvashattok a cargoval való közlekedés praktikussága mellett.

 

 

Mutatkozz be kérlek, mondj pár dolgot magadról és a kék Bullittról!

Kelemen András vagyok, a vendéglátóiparban tevékenykedek elég régóta. Sok helyen megfordultam, sok helyet üzemeltettünk barátaimmal Budapest-szerte. Jelenleg a Csigát (Rákóczi tér) üzemeltetjük és kávét pörkölünk a nyolcadik kerületben. A pörköléshez tartozó logisztikát (kávé szállítás, kávégép kihelyezés és kávégép szerviz) is ezzel a cargóval oldjuk meg.

2012-ben vásároltam a Bullittot, ami akkor még fekete volt. Előtte egy kis utánfutót használtam, de kinőttem. A nyeregcső alatt elrepedt a váz, de a gyártó garanciában küldött egy másikat (konstrukciós hiba volt benne). Azóta az is meg lett csinálva, egy barátom használja. Elsősorban a Belvárost járom, muszáj időre mennem sok helyre. Erre nem alkalmas az autó. Nagyon sok pénzt és időt megtakarítottam ezzel a döntéssel, az egyik legjobb befektetésem volt. 8 sebesség, két olajos tárcsafék, mindennel szerelve 24 kg.

 

Mesélj picit az első utakról és az élményeidről ezzel kapcsolatban!

Az első utamra eléggé emlékszem. A körúton mentem vele és nagyon be voltam szarva. Kb. 15 kg cucc volt rajta, de eszméletlenül szokatlan volt. Folyamatosan az első kereket néztem, nem éreztem a cargót. Ez kb. másnapra elmúlt. Folyamatosan növeltem a terhelést, elég hamar megkedveltem. Szinte mindent szállítottam már vele. Állófogas, haverok, gyermek, két zsák beton, egy lakásfelújításnyi építőanyag, számtalan kávégép, lomtalanítás, szelektív hulladék, hordó sör, hűtőszekrény, karácsonyfa.  Semmi negatív élmény. Gyors, könnyű, sehol nem hagyott még ott.

 

 

Hol tárolod és mekkora a fenntartás igénye?

A műhelyünkben tárolom (földszinti, utcai bejáratos helység), fenntartási költsége akkora, mint egy kerékpáré. Egy kicsivel többször kell rajta láncot és fékbetétet cserélni.

 

Milyen hatással van szerinted a városra a biciklizés/teherbiciklizés?

A teherkerékpár a jövő, főleg az elektromos hajtás elterjedésével. Gyors, bemegy bárhova (sétálóutca, teherlift), kevés helyet foglal, stb.

 

Milyen lenne számodra az álom cargobringa?

A Bullitt nekem az álom, benne van minden, ami egy ilyen kerékpárban benne kell, hogy legyen.

 

Mi hiányzik Budapestről szerinted? Miben fejlődhetne a biciklis (vagy teherbiciklis) infrastruktúra?

Az infrastuktúra soha nem fogja utolérni az ilyen irányú fejlődést. Ez van. Nekem nem hiányzik semmi, megszoktam, hogy néha szívni kell, nem férek el. Ez Budapest. Ettől szép a város.

 

Fogalmazd meg egy mondatban, hogy miért ajánlanád másoknak is a használatát!

Ha bárki bele akar vágni egy cargo vásárlásba, használatba:

Igényeinek megfelelő kerékpárt válasszon és élvezze, hogy felfér rá minden. Legyen kreatív, mert még két dolgot bármikor fel lehet rá rakni. A gyerekek és a kutyák nagyon szeretnek rajta utazni!

 

Hozzászólások

hozzászólás