Itt egy új év és vele egy új interjú sorozat készül a hazai cargosokkal, hogy ti megtudhassatok minél többet a hasznosságukról olyanoktól akik rendszeresen közlekednek velük. Legutóbb Forintos Norbival és párjával, Jucival, vettük fel a kapcsolatot, akik megosztották velünk kerékpáros tapasztalataikat és a teherbiciklis lagzi képeiket. A teherbringák városi praktikusságáról szóló részek nagyon értékes betekintésként szolgálnak. Kellemes olvasást!

 

Mutatkozz be kérlek, mondj pár dolgot magadról!

Budapesten élő házaspár vagyunk, Juci terméktervezőként és Norbi pedig gépészmérnökként végzett a Műegyetemen. Juci faluról hozta a hatékony gondolkodásmódot, Norbi pedig budapestiként a
városi pörgést. Az egyetemi éveink elejétől, lassan 10 éve biciklivel közlekedünk a városban, szinte mindig, mindenhova (bevásárolni, színházba, rokonlátogatóba, Ikeába és persze munkába). Szabadidőnkben szeretünk utazni és új kultúrákat megismerni.

Mióta használsz teherbiciklit és miért?

Először egy Hollandiában töltött Erasmus félév során találkoztunk a teherbringákkal, ott inkább gyerek szállításra használják. Az első próbautunk az esküvőnkön volt, akkor még csak béreltünk 1 napra egy Babboe City-t. Akkor elkapott az életérzés és azóta vágytunk egy saját cargora, amit idén meg is tudtunk venni.

Mesélj picit az első érzéseidről ezzel kapcsolatban! Milyen jó élményeid vannak teherbiciklizésről? És milyen negatívok?

Az első érzés, hogy meglepően stabil, ha megvan pakolva, mondjuk egy menyasszonnyal. 🙂 Még egy kicsit fura, hogy itthon mindig megnézik, de azért jól esik, amikor elismerően bólogatnak. Városi autó helyett tökéletes, mindenféle logisztikai problémát (karácsonyi nagybevásárlás, taxiként a bringaszervizbe menet, babzsákfotelt, gyerek még nincs…) Szuper, hogy mindenhol elfér és bárhol meg lehet állni vele, negatívumként talán annyit, hogy társas házban elő kell venni a Tetris tudást. 

Mire és milyen gyakran használod? Parkolással van probléma?

Mostanában heti 1-2 alkalommal, városi logisztikai feladatok megoldására. Parkolással a sima kerékpár tárolókhoz simán hozzáférünk, egyedül a lakásnál nem olyan kényelmes.

Milyen hatással van szerinted a városra a biciklizés/teherbiciklizés?

Az utóbbi időben nagyon ráéreztünk a közlekedési flow-ra, biciklivel sokkal hatékonyabban lehet átjutni a belvároson. Igaz, max. 8-10 km-es távokra használjuk és hegyre már nem szoktunk felmenni. Nem vagyunk elfogultak, nem minden szempontból alkalmas a kerékpár, ezért a közlekedési eszközöket (gyalog, BKV, autó, robogó) kombinálni szoktuk. A teherbiciklizés szerintünk a városban abszolút kiválthatná az “anyataxit”, a belvárosban pedig mindenféle árumozgatást.

Milyen lenne számodra az álom teherbicikli?

A mostani Babboe Citynk, az előre felszerelt tárcsafékkel már közelít ;). Ami hiányzik egy modulárisan változtatható doboz: ha kell gyerekszállító vagy zárható áruszállító.

Mi hiányzik Budapestről szerinted, amitől még jobban fejlődhetne a biciklis/teherbiciklis infrastruktúra és az ez iránt való érdeklődés?

A biciklis kultúra fejlődéséhez szemléletváltás szükséges, de szerintünk az utóbbi években ez jó irányba halad. Egyelőre egy átlagos személy nem nagyon tudja kihasználni a teherbiciklijét, ezért szerintünk a bécsi példához hasonlóan vásárlási támogatás és hatékony közösségi teherbicikli megosztás lenne szükséges. Mottó: ha az autósok többsége ráismerne, hogy nem a dugóban áll, hanem ők maguk a dugó sokkal többen ülnének bringára.

Fogalmazd meg egy mondatban, hogy miért ajánlanád másoknak is a teherbiciklizést!

Példamutatás a hatékony közlekedés jegyében.

Hozzászólások

hozzászólás