Teherbiciklis sütiszállítás Budapesten? Természetesen ez is lehetséges, elég csak végigolvasni a Dynamo Bike&Bake-es Beával készült interjúnkat.

 

telibringasreggeli

A fotó a 2016-os téli bringás reggelin készült, Dimény András munkája.

 

Mutatkozz be kérlek, mondj pár dolgot magadról!

Borogdai Bea vagyok, a Dynamo Bike&Bake tulajdonosa, ügyvezetője. Korábban sokat idegenvezettem, kerékpáros túrákat is csináltam turistáknak itthon és külföldön. Miután a cukrász képesítést is megszereztem, megcsináltam a saját cégemet, egy kerékpárkölcsönzőt süteményezővel egybekötve.

 

Mióta dolgozol a Dynamo Bike&Bake-n?

A kezdetektől. Én alapítottam.

 

Miért kezdtél el teherbiciklizni?

Egyre bővült a „viszonteladói” hálózatunk, az olyan újhullámos kávézók köre, akik a mi sütijeinket árulják a saját helyükön. Mivel a kiszállítást mi végeztük kerékpárral és oldaltáskával az elejétől kezdve, a mennyiség pedig nőtt, szükség volt egy olyan megoldásra, amivel jobban kiszolgáljuk a megnövekedett igényeket.

Egy jó barátunk, aki ismerte az igényeinket és maga is teherbiciklizik, hívta fel a figyelmünket a Douze márkára. Maximálisan bevált és már tervezzük, hogy nagyobbra cseréljük a teherszállító részét, mert ennél a típusnál lehet variálni.

boltelott2

 

Milyen jó élményeid vannak teherbiciklizésről? Esetleg negatívok?

Csak pozitív élményeim vannak. Ahogy megérkezett, összeraktuk és kipróbáltuk, szerelem volt. Nagyon könnyű hajtani, fordulékony, stabil, biztonságos, a forgalomban jobban észrevesznek, több helyet adnak az autók.

 

Mire és milyen gyakran használjátok?

Naponta többször, elsősorban a szűk belvárosban.

 

Milyen hatással van szerinted a városra a biciklizés/teherbiciklizés?

Egyértelműen ez a jövő.  Nyilván csökken a légszennyezettség, fejlődik a közlekedési infrastruktúra és egyszerűen pozitív élettani hatásai vannak mindenkire, aki rendszeresen így közlekedik.

 

Milyen lenne számodra az álom teherbicikli?

Már megtaláltam! (mosolygós arc)

 

ibikebp

Mi hiányzik Budapestről szerinted, amitől még jobban fejlődhetne a biciklis/teherbiciklis infrastruktúra?

Lényegében minden megvan, csak fejleszteni, bővíteni kell. Hasznos lenne fedett kerékpártároló, ahova akár hosszabb időre is ott lehet hagyni a biciklit, főleg a teherbicikli szempontjából lenne hasznos. Ezen felül bővíteni kell a kerékpáros úthálózatot. Biztonságosabbnak tartanám, ha a kerékpársáv egyértelműen fel lenne festve az olyan egyirányú utakon, ahol forgalommal szemben kerékpárral lehet közlekedni.

És még egy, ami szorosan nem tartozik a kérdéshez, de fontos: nagyobb hangsúlyt fektetnék a kresz ismeret/ nem ismeret kommunikálására. Fejlődjön a kerékpáros etikett.

 

Fogalmazd meg egy mondatban, hogy miért ajánlanád másoknak is a teherbiciklizést!

Annyi pluszt ad a sima biciklizéshez képest, hogy itt tényleg mindent simán lehet szállítani: nagy bevásárlás, oviba a gyerekeket, szelektív hulladékot, és végtelen fajtája létezik, így az igényeinkhez mérten tudunk választani.

 

Hozzászólások

hozzászólás