Ha teherbiciklis alkoholszállítás Budapesten, akkor Furmányos Futár. A mai interjúban a projekt kitalálóját és egyben elkötelezett teherbiciklist, Kiss Zolit és az ő kalandjait, sztoriját ismerhetitek meg.

 

 

Mutatkozz be kérlek, mondj pár dolgot magadról és a Fufuról!

Kiss Zoli vagyok, mindig is imádtam kerózni, ezért jött az ötlet, hogy miért ne kössem össze kellemeset a hasznossal, és miért ne próbáljak meg egy olyan dolgot létrehozni, amiben azzal keresem a pénzt, amit igazán szeretek csinálni. Egyetem után ezért körbenéztem mik a lehetőségek, találtam egy ú.n. vállalkozóvá válási támogatást, amivel el tudtam indítani az akkori épp aktuális ötletemet, ami arról szól, hogy bicajjal viszünk piát a budapesti szomjas fiataloknak.

 

Mióta vagy biciklis futár? Miért kezdtél el teherbiciklizni?

Az ötlet 2014 tavaszán jött, és amikor megtudtam, hogy sikerült a vállalkozói pályázatot megnyerni, egyből beszereztem egy cargót, így lassan idén nyáron lesz három éve hogy először cargóra ültem. A teherbicó adta magát, sok ital elfér rajta, a beszerzést és a nagyobb mennyiségű kiszállítást is meg lehet oldani vele, hatékony, gyors és olcsó megoldás a városban, hiszen benzin helyett zsíros kenyérrel megy a gép.

 

Mesélj picit az első utakról és az élményeidről ezzel kapcsolatban!

Az első út egy kb. négy kilométeres szakasz volt, elég meglepő dolgokat csinált a bicó, már csak a mérete miatt is, elfordítod a kormányt és másfél méterrel előtted kezd el fordulni…

Aztán a második utamon már megpakoltam 5 tálca sörrel, borokkal és töményekkel, így a súly miatt is elég küzdős volt az első “éles kiszállítós” kör, de gyorsan hozzá lehet szokni. Persze nem mondom, hogy párszor nem vitte le a pedál a bőrt a lábamról az elején, mert ha hirtelen nem teszem le a lábam, csúnya borulás lett volna a vége.

 

Milyen jó élményeid vannak a teherbiciklizésről? És milyen negatívok?

Általában megnézik vele az embert, de a legjobb hogy az autók között bicóval is tekintélyt (vagy inkább félelmet) parancsoló a megjelenésed, így az amúgy igen kedves taxisok is jobban figyelnek rád. Továbbá óriási előny hogy egy-két italbeszerző forrásunkat gyorsabban elérjük, mint autóval!

 

Milyen gyakran használod a teherbringád?

Télen kisebb a forgalmunk, ezért kevesebbszer van rá szükség, de nyáron akár heti 4-5 nap is használatban van.

 

Mennyi ital fér rá (súly, térfogat)? Nem para, hogy törékeny is van köztük?

Egy 200 literes alu doboz védi a piákat, ez elég nagy szerencsére. Mérete miatt eddig konvertibilis űrmértékben számítva 6 tálca, azaz 144 dobozos sör volt a maximum. Ehhez kb. 72 kiló társul, ezt még simán bírta a bicó, de sokkal többel nem pakolnám meg, ilyen súlynál már érezhető volt, hogy többet már nem igazán kéne rápakolni.

 

Milyen hatással van szerinted a városra a biciklizés/teherbiciklizés?

Mindenképp jó hatással van, minél kevesebb autó, annál élhetőbb város! Kevesebb autó, kevesebb kipufogó, kisebb tömöttség-érzet éjjel-nappal az utcákon, szerintem senki sem fakadt még sírva attól, hogy milyen rossz, olyan kevés autó van az utakon.

 

Mi hiányzik Budapestről szerinted? Miben fejlődhetne a biciklis (vagy teherbiciklis) infrastruktúra?

Kétszer ennyi biciklis. Ehhez persze az első az lenne, hogy aki tényleg csak néha ül bicóra, ne féljen az autósoktól. Az infrastruktúra már most sem rossz, de a (belső) hidakon azért nem ártana átgondolni, hogy mennek át a biciklisek, illetve én nagyon támogatom a rakpartok autómentesítését (attól függetlenül, hogy elég sokszor megyek kocsival én is arra).

 

Milyen lenne számodra az álom teherbicikli?

Legyen minél masszívabb mind a váz, mind az alkatrészek tekintetében – nagyon jó fékekkel – és az sem baj, ha ehhez a lehető legkisebb súly társul. Meg persze piros és nyomós duda legyen rajta, ne csengő.

 

Fogalmazd meg egy mondatban, hogy miért ajánlanád másoknak is a teherbringák használatát!

Nyári estéken csomó szép lány megkérdi, hogy nem szeretnéd-e hazavinni 🙂

 

 

Hozzászólások

hozzászólás