You are currently viewing A zenész élete két keréken

A zenész élete két keréken

Mutatkozz be kérlek, mondj pár dolgot magadról!

Nemes János vagyok, 38 éves. Feleségemmel, két fiammal (5 és 3 évesek) élek Újlipótvárosban. Zenélek, zenét tanítok.

Mesélj picit az első érzéseidről a tehebringázással kapcsolatban! Milyen jó élményeid vannak róla? És kevésbé kellemesek?

Nagyon szeretjük, megkönnyíti az életünket. Sok mosolygó tekintettel találkozunk, sokan érdeklődnek. Volt, hogy a Rómaira négy gyereket vittem, jó buli volt nekik is. Sokszor hallgatunk zenét menet közben. Balatonra is le tudtuk vinni vonattal, bár nehezen fért át a vagon ajtaján, de megoldottuk, és így a Balatonnál is tudtunk mászkálni vele.

Használtan, kissé leamortizáltan vettük, egyszer menet közben leesett a hordozó felső karéja, ijesztő volt, de nem lett a gyerekeknek semmi baja. Egy asztalos bevállalta, és újra elkészítette az „utasteret”.

Amikor a hegesztés elengedett, senki nem vállalta a javítását, egy hét után találtuk meg a Cargonomian keresztül Lacit, aki rögtön fogadott és szép munkát végzett.

Mire és milyen gyakran használod? Parkolással van probléma?

Ezzel közlekedünk, hóban, esőben, télen-nyáron családilag, illetve a pesti koncertekre is ezzel járok, mivel beférnek a hangszereim. Szóval minden nap használjuk. Elején nehéz volt olyan helyet találni, ahol leköthettük, de kitapasztaltuk, és ma már ez sem probléma.

Milyen lenne számodra az álom teherbicikli?

Egy olyan bicikli, amelyből kisebb lakókocsit lehet alakítani, és úgy kempingezni a családdal – na, arra vevő lennék!

Mi hiányzik Budapestről szerinted, amitől még jobban fejlődhetne a (teher)biciklis infrastruktúra és az ez iránt való érdeklődés?

A bubihoz hasonlóan itt is lehetne valamilyen car-sharing rendszert működtetni. Jó lenne,ha nem kéne ahhoz autóba ülni, hogy egy család elintézze a nagybevásárlást. Hiányzik Budapestről egy jó polgármester, aki nem az autós közlekedést támogatja, és felismeri, hogy a fejlődő európai városokból egyre inkább kiszorítják az autókat, és fejlesztik a zöld, fenntartható közlekedési formákat. A teherbicikli taxiként is jól működhet, árut is lehet vele vinni. Egy, a regnáló hatalom által is támogatott városképpel, amelyben a dugó és a szmog helyett kerékpárok, cargok, rollerek, villamosok, elektromos buszok uralkodnak, biztos nem lenne nehéz meggyőzni a lakosságot, hogy ezt válasszák. Aki esetleg bizonytalannak érzi a cargot, annak a triciklit is lehet ajánlani. Családosok állami támogatást is kaphatnának cargora. Azok a vállalkozások – főleg áruszállítók -, akik haszongépjármű helyett cargot vesznek, adókedvezményben részesülhetnének.

A bicikliutak bővítésének szükségességét nem ecsetelem, sokan megtették már helyettem.